صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 آذربایجان غربی در افزایش میانگین دماهای بیشینه و میانگین دما در سطح کشور رتبه اول و در میزان افزایش میانگین دمای کمینه رتبه چهارم را طی تیرماه 1400 داشته

به حبیب عبدلی مدیر کل هواشناسی استان آذربایجان غربی در مصاحبه با روابط عمومی گفت: بررسی اطلاعات و داده های دمایی ایستگاه‌های هواشناسی استان در تیر ماه نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه میانگین دماهای سه گانه (میانگین دمای بیشینه،میانگین دمای کمینه و میانگین دما) در سطح استان نسبت به نرمال  می باشد باتوجه به اینکه هیچ جابجایی در رکورد حداکثر دماهای ثبت شده در ایستگاه های استان صورت نگرفته است می‌توان نتیجه گرفت تداوم گرما در این ماه نسبت به نرمال زیاد بوده است.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی آذربایجان غربی،  حبیب عبدلی مدیر کل استان در این گفتگو و در تحلیل شرایط آب و هوایی تیرماه ۱۴۰۰ استان گفت : میانگین دمای کمینه استان در تیر ماه سال 1400، 18/3درجه سلسیوس می باشد که نسبت به نرمال 2/4 درجه افزایش داشته است.

وی همچنین اذعان داشت: طی این مدت میانگین دمای بیشینه استان با 4/2 درجه سلسیوس افزایش نسبت به نرمال  داشت و میانگین دمای استان در تیرماه 1400 برابر 26/1 درجه سلسیوس است که 3/3 درجه نسبت به شرایط نرمال افزایش نشان میدهد. همچنین میانگین دمای استان در سال زراعی 1399-1400 تا پایان تیر ماه 11/3درجه سلسیوس است که نسبت به نرمال 2/3 درجه افزایش نشان می دهد.

عبدلی در ادامه در خصوص این تغییرات گفت: آگاهی و شناخت اقلیم(آب و هوا) و عدم ثبات آن، منبع بسیار ارزشمند و پیش نیاز تصمیم گیری ها در تمام زمینه های توسعه پایدار از جمله در حیطه کشاورزی و کاهش تنش دمایی در گیاهان می باشد. این مقام مسئول در پایان گفت: بطور کلی میزان افزایش میانگین دماهای سه گانه در استان بیشتر از میانگین کشوری است. استان آذربایجان غربی در افزایش میانگین دماهای بیشینه و میانگین دما در سطح کشور رتبه اول و در میزان افزایش میانگین دمای کمینه رتبه چهارم را داشته است.

 

 

 

                                                                                                            

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.