صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 

 وضعیت اقلیمی استان آذربایجان غربی طی سال زراعی 99-98

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال زراعی 1399-1398 میانگین بارش تجمعی در سطح استان در مقایسه با سال زراعی گذشته کاهش 23 درصدی داشته است. به گزارش روابط عمومی هواشناسی آذربایجان غربی،حبیب عبدلی با اشاره به میانگین بارندگی‌ استان از اول مهرسال 1398تا آخر شهریور ماه1399 اظهار کرد: در این مدت میانگین بارندگی‌ها در استان374/9میلیمتر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته 23 درصد کاهش داشته است و در سال گذشته میانگین بارش استاان 486/8 میلی‌متر بود.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در مدت یاده شده 10 درصد نسبت به بلندمدت افزایش نشان می‌دهد، افزود: امسال در حوزه آبریز دریاچه ارومیه به صورت متوسط میزان بارندگی‌ها برابر305/4 میلیمتر بوده که نسبت به سال پیش23درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت20درصد افزایش داشته است و در مقایسه با سال زراعی بلندمدت،   پیرانشهر بیشترین درصد افزایش بارش را در سطح استان با 47درصد افزایش داشته و بیشترین کاهش بارندگی در استان با 12درصد کاهش متعلق به شهرستان شوط بوده است. مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال میانگین دمایی استان12/2درجه بوده است ادامه داد: امسال دمای  میانگین کل آذربایجان‌غربی نسبت به سال پیش0/1 درجه کاهش یافته بود در سال جاری نواحی شمالی، مرکزی و جنوب شرقی استان دچار درجات مختلف خشکسالی و نواحی جنوب غربی استان در حد نرمال و تا حدی ترسالی ضعیف تا متوسط بودند.

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.