صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 

پیام تبریک  "استاندار  آذربایجان غربی" به مناسبت 23 مارس، "روز جهانی هواشناسی

محمد مهدی شهریاری "استاندار استان آذربایجان غربی" طی تماس تلفنی با " مدیرکل هواشناسی " و ارسال پیامی، فرا رسیدن سوم فروردین ( 23 مارس )، روز جهانی هواشناسی را به کارکنان هواشناسی و فعالان این عرصه تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان غربی، در پیام تبریک محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی هواشناسی آمده است: "امروزه پیش بینی و اطلاعات هواشناسی اهمیت انکارناپذیری در زندگی روزمره مردم در بسیاری از بخش ها اعم از ترابری، کشاورزی و امنیت غذایی، اقتصاد، گردشگری و ... دارد و هواشناسی، در واقع یکی از ارگانهای استراتژیک کشور بوده و در حکم یک چراغ راهنما برای مسئولین و مردم است. امروزه خدمات آن در بعد استانی با توجه به اینکه این استان در معرض انواع مخاطرات آب و هوایی قرار دارد بر کسی پوشیده نیست و این داده ها و اطلاعات هواشناسی است که در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان نقش بسزایی ایفا می کند. بنابراین حساسیت و نقش سازنده آن در کلیه امور موجب گردیده روز 23 مارس مصادف با سوم فروردین به نام روز جهانی هواشناسی، نامگذاری شود تا بیانگر اهمیت این علم در دنیا گردد.
در استان آذربایجان غربی نیز فعالیتهای بی وقفه کارکنان صدیق هواشناسی اهمیت این دستگاه خدمتگذار و علمی را بیشتر ملموس نموده است.
بدینوسیله این مناسبت را به تمامی اقلیم شناسان، پژوهشگران این عرصه بویژه کارکنان اداره کل هواشناسی استان تبریک می گویم و امیدواریم با همت مضاعف همه این عزیزان و با توجه به شعار سال 2018 " آماده باش جوی، هوشیاری اقلیمی "، دست در دست هم نهیم تا با آگاهی و شناخت شرایط آب و هوا و تغییرات آن و با نگرش علمی، هرگونه چالش اقلیمی را مدیریت نماییم چرا که بدون شک، پیش نیاز اساسی تصمیم گیری ها در تمام زمینه های توسعه پایدار استان است.


 

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.