صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 ۲۲ بهمن هوا پایدار و آرام خواهد بود/ سامانه های بارشی قدرتمندی در راه ایران هستند

 

"عبدالرحمن ابراهیمی" رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک شهرستان پیرانشهر در گفتگو با کوردپیام با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن هوا پایدار و آرام خواهد بود، گفت: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی، شرایط پایدار جوی تا اواخر وقت روز یکشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت که در بیشتر نقاط آسمان قسمتی تا نیمه ابری پیش بینی می شود و طی این مدت گاهی وزش باد نیز خواهیم داشت و نوسانات دما نیز قابل توجه نبوده و همچنان هوای نسبتاً گرم بر منطقه حاکم خواهدبود و بر این اساس در روز یکشنبه ۲۲ بهمن، هوا آرام و بدون بارندگی خواهد بود که بتدریج آسمان با افزایش ابر مواجه خواهد شد.
-- وی اظهار کرد: اما بررسی نقشه های پیش یابی هواشناختی نشان می‌دهد که طی دو هفته آینده و به ویژه از روز دوشنبه آینده، دو موج قدرتمند بارشی به ایران نفوذ خواهد کرد که تا این زمان حاکی از نوید بارشهای مناسبی برای اغلب نقاط هستند.
ابراهیمی افزود: سامانه بارشی اول که احتمالا از اواخر وقت یکشنبه و اوایل وقت دوشنبه هفته آینده استارت خواهدخورد، از سیستم مدیترانه ای بوده که تا حدود زیادی تثبیت شده و با توجه به دمای هوا، بارندگی هایی بیشتر به شکل باران و یا برفابه به دنبال خواهد داشت. البته در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارشها به صورت برف پیش بینی می شود. موج دوم بارشی که از اواخر هفته آینده وارد نوار غربی کشور خواهدشد، ترکیبی از سیستم مدیترانه ای و جریانات جنوبی و سودانی است که در صورت تثبیت قطعی، بارشهای بسیار مناسبی را به همراه خواهد داشت که به امید خدا درصد قابل ملاحظه ای از کمبود بارندگی را به ویژه در منطقه جبران خواهد نمود.


 

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.