صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 

45 درصد آذربایجان غربی درگیر خشکسالی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی حبیب عبدلی، مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری شهرستان نقده با 34 درصد افزایش بارش نسبت به سال گذشته بیشترین افزایش بارندگی را داشته است.
وی افزود: بارش در سه ماه نخست سال جاری در شهرستان نقده 213/9 میلی‌مترو در سال گذشته 160میلی‌متر است که این میزان 53.9 میلی‌متر نسبت به سال 97 افزایش داشته است.
عبدلی عنوان کرد: شهرستان ماکو 47 درصد کاهش بارندگی داشته که نسبت به سال گذشته بیشترین کاهش بارندگی در سطح آذربایجان غربی را داشته است.
وی گفت: بارندگی سه ماه نخست سال جاری در شهرستان ماکو برابر 128/8 میلی‌متر و سال گذشته 240.9 میلی‌متر است که 112/1 میلی‌متر کاهش داشته است.
این مسئول در ادامه افزود: بیشترین میزان بارندگی در سه ماهه نخست سال جاری مربوط به شهرستان پیرانشهر با 316/5 میلی‌متر است که افزایش 112 درصدی نسبت به  دوره آماری بلند مدت نشان می‌دهد.
وی همچنین اظهار داشت: کمترین میزان بارندگی در سه ماه نخست سال جاری مربوط به شهرستان  شوط با 109 میلی‌متر می‌باشد که افزایش به دوره آماری 18 درصد کاهش داشته است.
عبدلی در ادامه اضافه کرد: علی‌رغم بارش‌های مناسب در سال زراعی 97-98 و با توجه به شاخص SPEI در دوره 10 ساله از لحاظ نیاز آبی فقط حدود 6 درصد استان شامل ترسالی از ضعیف تا بسیار شدید، 49 درصد از سطح استان در حد زمان و 45درصد آذربایجان غربی درگیر خشکسالی از خفیف تا بسیار شدید است.
وی افزود: در مجموع در سه ماهه نخست سال جاری در سطح آذربایجان غربی ، متوسط بارندگی 174.1 میلی‌متر می‌باشد که نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش و نسبت به دوره آماری بلند مدت 75 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: علی‌رغم اینکه مجموع بارندگی از اول مهرماه سال 97 تا پایان خرداد سال 98 افزایش داشته است ولی میزان بارش‌ها در فصل بهار سال جاری کمتر از سال گذشته بوده است.

 

 

 


 

 

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.