صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

افتتاح ایستگاه خودکار باران سنجی در «قورول سفلی» شهرستان چایپاره

ایستگاه خودکار باران سنجی «قورول سفلی» شهرستان چایپاره در راستای توسعه شبکه ایستگاه های باران سنجی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی، به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همزمان با دهه مبارک فجر ایستگاه باران سنجی تمام خودکار شهرستان چایپاره با حضور  شکورزاده، فرماندار شهرستان به بهره برداری رسید.

شکورزاده ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این ایستگاه از مجموعه هواشناسی استان برای خودکار سازی ایستگاههای هواشناسی در این منطقه  تقدیر کرد.

اسماعیل سیمائی، مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی نیز ضمن تشکر از فرماندار و مسئولین شهرستان چایپاره و همچنین دهیاری، شورا و اهالی روستای قرول سفلی، در این خصوص گفت: با توجه تغییرات اقلیمی و نیاز به شناسایی خرد اقلیم های منطقه و همچنین تغییر پذیری پارامتر بارش و نیاز به توسعه شبکه ایستگاه های باران سنجی و گذر از ایستگاه های سنتی به خودکار که به تبعیت از سیاست های سازمان هواشناسی توسعه این بخش امری ضروری است.

وی در ادامه افزود: اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی همگام با سایر ادارات هواشناسی در سطح کشوراقدام به توسعه شبکه ایستگاههای بارانسنجی کرده تا بتواند گام موثرتری در راستای توزیع جغرافیایی متوازن در این راستا در سطح استان بردارد. سیمائی همچنین خاطر نشان کرد: تجهیز و استفاده از فن آوری های نوین و ایستگاههای تمام خودکار از اولویت های کاری این اداره کل به شمار می آید و داده های ایستگاههای باران سنجی تمام خودکار، بصورت برخط برای صحت سنجی و کالیبراسیون مدل های پیش بینی عددی قابل استفاده خواهد بود .

 

                                                                                                         

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.