صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 ششمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی در هواشناسی استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان غربی: کاروان ترویج بهروری ویژه الگوی کشت ملی  در هشتمین روز بهمن طبق برنامه اعلامی سازمان هواشناسی کشور راس ساعت ۹ همزمان با 64 ایستگاه واجد شرایط سراسر کشور در این استان نیز به صورت هماهنگ در اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی و ایستگاه تحقیقات  هواشناسی کشاورزی میاندوآب برگزارشد.

اسماعیل سیمائی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی، در این نشست ضمن خیر مقدم و تاکید بر اهمیت این کاروان با اشاره صریح به رسالت سازمان هواشناسی کشور در راستای صیانت از جان و مال مردم افزود لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر همگان بویژه کشاورزان تلاشگر در زمینه میزان بارش از جنبه کم بارشی و یا بارشهایی که منجرب به خسارت می شود  هواشناسی همواره در زمان رخداد پدیده های جوی با توجه به علم و تخصص موجود پیش و در حین وقوع اطلاع رسانی و هشدارهای لازم را در سه سطح صادر و در اختیار کلیه ادارات و دستگاه ها و بوِیژه عموم مردم قرار می دهد.

 وی همچنین افزایش دما به سبب تغییر اقلیمرا موضوع جهانی دانست و تصریح نمود  : هواشناسی نیز در این امر تلاشهای لازم را انجام می دهد و در روزهای پیش رو شاهد برپایی هفتمین کنفرانس بین المللی توسط سازمان هواشناسی کشور نیز خواهیم بود .

سیمائی همچنین اظهار داشت: امید آفرینی  و امید بخشی در تمامی زمینه ها بویژه در مباحث مطروحه با توجه به شرایط منطقه ایی و قطب کشاورزی بودن استان خود انگیزه ایی  برای اصلاح در بسیاری از موارد بویزه موارد مرتبط با کشاورزی و استفاده از منابع موجود می باشد .

مدیرکل هواشناسی در خاتمه اظهار امیدواری نمود تا  ششمین کاروان ویژه محصولات زراعی کشت پاییزه ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در استان ما نیز پر بهره و با خروجی مسمر ثمر در زمینه ترویج بهروری ویژه الگوی کشت ملی باشد.

شایان ذکر است در ادامه آقایان آزاد توحید ی رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی و حامد عباسعلی نژاد مسئول ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی  استان، مباحث مبسوطی را به بیانی علمی و عامیانه در اختیار مدعوین ارائه نمودند.

اداره کل هواشناسی در این نشست میزبان گروهی از اساتید دانشگاه ارومیه، جهاد کشاورزی استان و شهرستان ارومیه، مرکز تحقیقات، متخصصین این حوزه و کشاورزان پیش رو بود که بر روی موارد مطروحه در زمینه های علمی، تخصصی، فنی و اجرایی بحث و تبادل نظر گردید .

گفتنی است در حاشیه ای برپایی ششمین کاروان ترویج بهروری ویژه الگوی کشت ملی از پلاتفرم هواشناسی بازدید میدانی نیز بعمل آمد.

                                                                                                        

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.