صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

حضور هواشناسی آذربایجان‌غربی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی

 اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها روش های نوین آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه ای، کشاورزی دانش بنیان و نوآور، ابزار ملی برای حفظ آب، خاک، حیات و محیط زیست شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی، این نمایشگاه با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرماندار شهرستان ارومیه و رئیس سازمان جهادکشاورزی و جمعی از سایر مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مقامات استانی از غرفه های نمایشگاه بویژه غرفه هواشناسی بازدید کرد.

 براساس این گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراه جمعی از مسئولین استانی از غرفه اداره کل هواشناسی بازدید کرد و اقدامات انجام یافته برای معرفی نقش هواشناسی در کشاورزی استان را ارزنده ارزیابی کرد.

 وی همچنین در گفتگو با مدیر کل هواشناسی استان گفت : ظرفیت کشاورزی استان بسیار بالاست و این استان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

کرمی افزود: حضور در چنین نمایشگاههایی در سطح ملی و بین المللی قطعا" برای شناساندن عملکردها و کاربردهای علمی و نقش عملی آن ها در کشاورزی و تاثیر آن بر اقتصاد ، مهار تورم و رشد تولید و کاستن از وابستگی ها در واردات  و ارز بری از کشور، تاثیر گذار خواهد بود.

در ادامه اسماعیل سیمائی مدیرکل هواشناسی بر ضرورت اهمیت هواشناسی و نقش آن در تمامی زمینه های اجتماعی، اقتصاد و بویژه رونق و توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت اطلاعات هواشناسی و نقش  هواشناسی در تصمیم گیری مسئولان در مسائل مربوط به حفاظت از جان و مال مردم در مقابله با بحران های جوی اشاره کرد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی در ادامه وضعیت جوی شرایط حال حاضر در منطقه شمالغرب کشور را تشریح کرد و گفت: اطلاعات بهنگام هواشناسی نقش زیادی در کاهش خسارات ناشی از رخدادهای پدیده های مخرب جوی همچون سرمازدگی  به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

سیمائی ادامه داد: انجام دیسکاشن های کشاورزی علاوه بر 2 ایستگاه هواشناسی کشاورزی دانشگاه نازلو و شهرستان میاندوآب در شش ایستگاه، یکی از نقاط بارز پیشرو بودن هواشناسی استان در راستای اعتلای توسعه هواشناسی کشاورزی در منطقه است.

وی در ادامه به اهمیت اطلاع رسانی به موقع شرایط مخاطره آمیزی جوی اشاره کرد و گفت: سازمان هواشناسی کشور سعی کرده با توسعه هواشناسی کاربردی، محصولات تخصصی هواشناسی را به صورت کاربرد و عمومی در اختیار کاربران به ویژه در حوزه کشاورزی قرار دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: هواشناسی کما فی السابق  نیازمند حمایت ویژه مسئولان استانی در راستای جامه عمل پوشاندن به شعار سازمان هواشناسی کشور که همانا حفاظت از جان مال مردم در برابر بحران های جوی است.

گفتنی است، نقطه عطف حضور موثر هواشناسی در این نمایشگاه چهار روزه، سخنرانی و برپایی کارگاه آموزشی یک روزه " آشنایی با رخداد سرمازدگی محصولات از منظر هواشناسی و بررسی راهکارهای مقابله با این پدیده مخرب " برای کشاورزان پیشرو توسط مدیر کل و دبیرتوسعه هواشناسی کشاورزی و جمعی از اساتید و هیئت علمی دانشگاه ارومیه و از طرفی تجلیل و اهداء لوح سپاس به هواشناسی استان همراه با اختصاص یک اصله درخت بلوط با شناسه ی QR Code به نام هواشناسی ستان  آذربایجان غربی در زاگرس بود.

                                                                                                         

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.