صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

تسهیل دریافت وضعیت هوای عراق توسط زائرین اربعین حسینی

اسماعیل سمائی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی گفت: به همت سازمان هواشناسی کشور چند محصول هواشناسی به ویژه بولتن پیش بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق و همچنین نرم افزار طراحی شده موبایلی هوای اربعین، برای زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) تولید و عرضه شده تاشرایط برای  تسهیل دریافت اطلاعات وضعیت جوی توسط زائرین انجام شود. به گزارش روابط عمومی استان آذربایجان غربی، اسماعیل سیمائی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: این محصول به صورت روزانه تولید و از طریق پورتال اطلاع رسانی و صفحات استان آذربایجان غربی و سازمان هواشناسی کشور و از طرفی در شبکه های مجازی منتشر می شود، وی ادامه داد: با این محصول پیش بینی به زائرین اربعین حسینی کمک شایانی در برنامه ریزی سفر خود بر اساس وضعیت جوی درمسیرهای پیاده روی و شهرهای زیارتی عراق داشته که بر این اساس توانسته محدوده سفر خود را معین کنند، وی همچنین اظهار داشت: این بولتن با ارائه چشم انداز ۱۰ روزه ای از اوضاع جوی در چهار شهر زیارتی «نجف، کربلا، کاظمین و سامرا» و همچنین تحت پوشش قرار دادن شش شهر مرزی ایران با عراق یعنی «تمرچین (پیرانشهر)،‌ باشماق، خسروی (قصر شیرین)، مهران،‌ چذابه و شلمچه » موجبات تسهیل دریافت وضعیت هوای عراق توسط زائرین اربعین حسینی را فراهم می آورد، که در استان آذربایجان غربی بولتن های صادره شامل یک شهر زیارتی« کربلا » و یک شهر مرزی تمرچین (پیرانشهر)می باشد. سیمائی تصریح کرد: این محصول به صورت روزانه در مرکز پیش بینی و تولید می شود و زائران جهت دریافت آن می توانند آن را از سایت اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی به آدرس  www.azmet.ir و سازمان www.irimo.ir و همچنین در شبکه های اجتماعی نظیر «بله» به نشانی: پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی و irimonews@دریافت نمایند. وی ادامه داد: علاوه بر این زائران عزیز می توانند برنامه موبایلی هوای اربعین را که در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور تولید شده است، به وسیله آدرس    https://b2n.ir/b48769 و یا با ورود به سایت اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی و اسکن بارکد، اطلاعات جوی تمامی مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی مشاهده نمایند. مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی در خاتمه افزود: علاوه بر موارد یاد شده، بر اساس برنامه ریزی انجام شده

* اعزام کارشناسان هواشناسی به منطقه و پوشش هوای اربعین.

* حضور موثر و همکاری در موکب ها و طراحی و تولیدQR-code  شرایط جوی  و ارائه در این اماکن.

* ساخت اینفوگرافی ها و موشن گرافی های ویژه و پخش آن از طریق رسانه های ملی و شبکه های مجاز اجتماعی. طی این مدت عملیاتی می شود .

                                                                                                       

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.