صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 

برگزاری جلسه توسعه هواشناسی کاربردی بخش کشاورزی در جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه

جلسه توسعه هواشناسی کاربردی روز یکشنبه مورخه 5/ 12/ 1397در بخش کشاورزی با حضور جمع کثیری از کشاورزان، باغداران پیشرو و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی، براساس هماهنگی های اداره هواشناسی اشنویه با مدیریت جهاد کشاورزی، جلسه تهک کشاورزی در این شهرستان با حضور رئیس جهاد کشاورزی، کارشناسان جهاد کشاورزی، دهیاران بخش مرکزی، کارشناسان سامانه تهک کشاورزی استان و جمع کثیری از کشاورزان اشنویه، در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه، حسینی "رئیس جهاد کشاورزی"، ضمن تبریک روز مهندس، به بیان  استقبال در خصوص اجرایی نمودن سامانه توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی در این شهرستان و اهمیت و جایگاه هواشناسی در توسعه و آبادانی و تاثیر مثبت آن بر کشاورزی پرداختند. در ادامه محمد صالح راوندی "رئیس اداره هواشناسی شهرستان اشنویه" ضمن تشکر از همکاری صمیمانه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ضمن معرفی اقلیم این شهرستان به  مقایسه های آماری، بارندگی، دما و سایر پارامترهای جوی نسبت به مدت مشابه درسال گذشته و نرمال پرداختند. در ادامه دبیران عباسعلی سلیمانی و حامد عباسعلی نژاد، استان نیز درخصوص کاربرد داده های هواشناسی و استفاده آن به صورت تخصصی در بخش کشاورزی در جهت کاهش خسارات پدیده های زیانبار جوی و نیز تاثیر این پارامترها بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی مطالبی ارائه نمودند. و ضمن معرفی سامانه تهک کشاورزی، ثبت نام کشاوران در سامانه را به صورت آنلاین انجام دادند.در خاتمه نیز کارشناسان هواشناسی جهت رفع ابهامات و چالشهای موجود پاسخگوی سوالات دهیاران و کشاورزان پیشرو گردیدند و فرم های سطح 2 و 3 توسط دهیاران و کشاورزان تکمیل و تسلیم کارشناسان تهک گردید.

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.