صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 

 دیدار مدیر کل هواشناسی با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی

حبیب عبدلی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی با حضوردر دفتر پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در خصوص عملکرد و چالشهای این اداره کل دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مدیرکل هواشناسی استان ضمن معرفی اداره کل هواشناسی به عنوان دستگاه متخصص وخدمات رسان افزود:  تعداد پرسنل این اداره کل در استان 92 نفر بوده که از این تعداد 48 نفر در ادارات ستادی(اداره کل، فرودگاه، ایستگاه نازلو) به صورت شیفتی و یا تمام وقت مشغول بکار بوده است.

عبدلی ضمن ارائه آمار عملکرد این اداره کل در سطح استان و کشور به سامانه توسعه هواشناسی کاربردی و افراد پوشش یافته برای جلوگیری از خسارت و کاهش خسارت را75000 نفر اعلام نمود.

وی در این خصوص گفت: طرح توسعه هواشناسی کاربردی همه اقشار منجمله کشاورزان،  باغداران، نوغانداران، ایمنی حمل و نقل، آبزیان، مراکز علمی تحقیقاتی، ورزشی و اکثر دستگاههای اجرایی و عملیاتی و... از خدمات این سازمان استفاده مینمایند .

حبیب عبدلی با اشاره به  خدمات الکترونیک و غیر حضوری این اداره کل نیز اشاره ای به ارسال پیامک، سامانه های اطلاع رسانی،  تلفنهای گویا و نرم افزار هواشناسی نمود و افزود: با این اقدام از ترددهای درون شهری غیر ضرور جلوگیری گردیده و سعی کرده ایم با کمترین هزینه و حتی در بیشتر مواقع بدون هزینه و صرف وقت خدمات خود را به جامعه هدف با دقت فراوان در سریعترین زمان ممکن ارائه نمائیم.

مدیرکل  هواشناسی استان به بیان  ارائه داده های تخصصی در قالب سامانه توسعه هواشناسی کاربردی(تهک)با اولویت کاربر محوری، به برگزاری کارگاه های آموزش توسط کارشناسان و دبیران این سامانه در محل  مزارع، استخرهای پرورش ماهی، سامانه های مسافربری به صورت چهره به چهره پرداخت و گفت: در سال گذشته  با همت همکاران خود موفق به جلوگیری از خسارت 689/120 میلیون ریالی در بخش کشاورزی شدیم .

ایشان در پایان در خصوص نقش هواشناسی در توسعه پایدار اذعان داشت هواشناسی تنها دستگاهی است که از آینده اطلاع رسانی کرده،  وی همچنین در زمینه چالشها و کمبودها به موردهای ضرور بیشتر تکیه داشتند و خاطر نشان گردیدند که  سامانه رادار هواشناسی، مشکلات حقوقی زمینهای هواشناسی در استان، توزیع مناسب ایستگاههای خودکار هواشناسی و گذر از ایستگاههای سنتی به خودکارکمبود ایستگاههای خودکار و عدم تکمیل سنسورهای هواشناسی اتوماتیک  و ارتقاء آنها در استان و مصوب شدن افزایش تعداد ایستگاههای هواشناسی خودکار جاده ای در راستای اطلاع رسانی به موقع در شرایط بحرانی نیازمند حمایت ویژه معاونت محترم می باشیم.

 پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار عملکرد هواشناسی و نیاز به اطلاعات آن را بسیار گسترده بیان کرد و ابراز داشت: در بررسی مشکلات هواشناسی استان و تعامل در جهت پیگیری افزایش اعتبارات تملک دارایها و هزینه ای دستگاه متبوع از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.