صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

آشنایی بیش از 100 نفر از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با مبحث  آلودگی هوا از دیدگاه هواشناسی

در راستای آشنایی با اهمیت بحث آلودگی هوا و نقش هواشناسی در پیش بینی آن، کارگاهی آموزشی از سوی هواشناسی آذربایجانغربی برای کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی، یکی از مباحثی که هواشناسی نقش اساسی و کلیدی را در پیش بینی آن جهت آمادگی لازم و نیز بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در بخشهای مختلف ایفا می نماید، مبحث آلودگی هوا است که در صورت اطلاع رسانی به موقع، می تواند مسئولین ذیربط و مردم را در برنامه ریزی های بعدی یاری نموده تا در زمان بحران آلودگی هوا، مدیریت لازم را داشته باشند. در همین راستا این اداره کل، کارگاهی آموزشی تحت عنوان "آلودگی هوا و نقش هواشناسی در پیش بینی آن" را برای آگاهی بخشی به کارکنان آموزش و پرورش استان برگزار نمود که در آن بیش از ۱۰۰ نفر از پرسنل با تاثیر آلاینده های جوی بر زندگی روزمره و راههای مقابله با این معضل و مدیریت آن، آشنا شدند.
بر اساس این گزارش و آمارهای دریافتی از سوی کارشناسان محیط زیست استان و با توجه به افزایش تعداد روزهای آلوده در کلانشهر ارومیه، به ویژه در پایان آذرماه، و اخلال در زندگی روزمره مردم و تعطیلی مدارس این شهر، مسئولین هواشناسی و آموزش و پرورش استان را برآن داشت تا در راستای تقویت پیش آگاهی های لازم در این مجموعه علمی که نقش کلیدی در آموزش دانش آموزان را دارد؛ و همچنین ضرورت نشر و توسعه فرهنگ و رویارویی با این پدیده در جامعه، کارگاهی را با حضور مهندس آزاد توحیدی "سرپرست اداره تحقیقات هواشناسی استان آذربایجان غربی" در محل سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار نمایند.
توحیدی، اهداف این دوره را آشنایی با معضل آلودگی هوا، انواع آن، مراحل شکل گیری پدیده وارونگی دما، تاثیرات آلودگی در سطح جهانی و محلی؛ همچنین ضروت فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده از پیش آگاهی های هواشناسی جهت کنترل و مدیریت این پدیده دانست.
در خاتمه، نقد و بررسی های لازم در خصوص حلقه های ارتباط هواشناسی با مردم و مقابله با شرایط ویژه به خصوص در برهه زمانی زمستان، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

.

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.