صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

حضور هواشناسی آذربایجان غربی در بزرگترین کنفرانس علمی کشور در حوزه مدیریت و مهندسی سیلاب

"پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب" با رویکرد پیش بینی و اطلاع رسانی با حضور موفق هواشناسی آذربایجانغربی در ارائه مقاله برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی، این کنفرانس که یکی از بزرگترین کنفرانسهای علمی کشور در حوزه مدیریت و مهندسی سیلاب می باشد، با هدف آگاهی مدیران و آموزش کارشناسان و ذینفعان از آخرین یافته های علمی و اجرایی حوزه سیلاب، با همکاری کمیسیون ملی یونسکو-ایران، در پژوهشکده سوانح طبیعی، وزارت راه و شهرسازی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، برگزار شد که مقاله ارائه شده توسط هواشناسی آذربایجان غربی، یکی از مقالات برتر شفاهی ارائه شده در کنفرانس بود.
صادق ضیائیان "مدیرکل هواشناسی آذربایجانغربی" با ارائه مقاله ای تحت عنوان "مقایسه محصولات ماهواره TRMM با برونداد مدل WRF بارش های تابستانه شمال غرب ایران" در این کنفرانس حضور داشت که یکی از مقالات منتخب پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب انتخاب گردید.
گفتنی است از اهداف این کنفرانس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
- ارتقاء توسعه و ترویج دانش مدیریت و مهندسی سیلاب.
-تعامل و تبادل تجارب پژوهشگران و متخصصین حوزه سیلاب، پیرامون توسعه و بکارگیری تکنیک‌های نوین مدیریت، مهندسی و همزیستی با سیلاب.
- شناخت نقاط ضعف و کاستی‌های مواجهه با سیلاب در حوزه‌های دانشی و عملیاتی.
- معرفی آخرین دستاوردها و تجربیات پژوهشی و کاربردی در زمینه‌های مختلف حوزه سیلاب.
شایان ذکر است "پنجمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب" با محوریت:
- خدمات مهندسی برای مدیریت سیلاب
- اثرات سیل بر زیرساخت‌های حمل و نقل
- سیل از منظر حکمرانی آب
- پیش‌بینی و پیش هشدار سیلاب
به مدت دو روز و طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبانماه در تهران در محل ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.